klippte håre lite bah g.g.g.g... gspottt

i måndags-tisdags var jag sjuk. jag skrev en grej då men publicerade den aldrig.


så här var det, skrivet i tisdags-tid hehe:



jag var helt säker på att vi hade prov idag. någonting med det sjuka måste gjort mig helt från vettet och raderat något ur mitt minne för jag hade alltså inte en tanke på att det finns något väldigt välanvänt som en TELEFON eller INTERNET som man då kan använda sig av och ställa en fråga till en kär klasskamrat HAR VI PROV IMORGON och få svaret JA eller NEJ. nä. istället låg jag i halvpanik med svetten rinnandes från pannan och magont och hostade av nervositet och kunde inte alls sova för var så förvirrad inför morgondagen


eller så var jag bara sjuk


men det spelar ingen roll. så. ny dag alltså. PROVDAGEN. stor dag. fortfarnade sjuk. kliver upp ur sängen en stund innan vi började. knaprade kaffepulver i hörnet av mitt rum samtidigt som jag vaggade med kroppen. tog på mig tights efter tights efter tights, slutade med att benen var stora att jag nu var tvungen att röra mig framåt med benen i SPLITT. in i klädkammaren och längst in där hittar jag den. DUNJACKAN. vände mig om precis som jag upptäckte den och såg en kör som sjöng hallelujah. inte låten alltså. bara det ordet. haaaallelujah.

så. tog till med några fler medel för att klara dagen som också är värda att nämnas: åt sockerkaka till frukost.

klockan närmade sig 10 över elva.

20 över elva... det var då det gällde.

så började jag gå till skolan. det var kallt. och långt. kändes som att jag sprang ett marathon med ett skjutet ben. med det menar jag alltså SKJUTET av en PISTOL. grät.

nä. jag grät inte.

en tant kom fram till mig och frågade om jag var vilse.

"nä", svarade jag lite frågande.

"jag tänkte... sjukhuset ligger ju ditåt!" sa hon och pekade.

jaha, tänkte jag. tänk att man ser så eländig ut.

jag blev rätt stött, faktiskt. herregud, även fast jag KÄNNER mig så eländig så behöver väl inte det torkade snoret under näsan och de blanka ögonen och det svarta påsarna under ögonen (hade limmat fast två sopsäckar under ögonen) så behöver jag väl inte SE så förjävlig ut.

så jag slog ner tanten.




nä. det gjorde jag inte.



har för i övrigt knappt 2 min till skolan.



sen var jag äntligen framme vid skåpet. upp med nycklarna. gråten i halsen. KOMMER JU FÖR FAN KOMMA FÖRSENT NU OCKSÅ. panik. kollade schemat. lektionen var i sal 203. två trappor. TVÅ TRAPPOR UPP. nej, förresten, en trappa. men ändå. EN TRAPPA UPP. nu klarade jag inte av mer, kändes det som.

10 minuter tog det att gå upp den trappan. var nämligen tvungen att stanna upp för jag blev anfallen


ANFALLEN AV GRÅTATTACKER


in i klaSSRUmmet.


tittar på klasssen.


vart är alla papper? alla a4an? alla sudd, nervositeten, välvässade pennor, EXTRAPENNOR, GODA HUMÖR?




där stod man.


på andra sidan stod läraren och berättar att provet är på torsdag.



PÅ TORSDAG. INTE IDAG. PÅ TORSDAG.









japp
det va bara det jag skulle berätta


hoppas ni blev besvikna.



har för i övrigt klippt lugg














Kommentarer
Postat av: NOLL DISCIPLIN FANS

GILLAR DU OCKSÅ NOLL DISCIPLIN? HÄR ÄR BLOGGEN FÖR DIG!



/ NOLLDISCIPLINFANS.BLOGG.SE

2010-02-26 @ 17:20:57
URL: http://nolldisciplinfans.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur göru för att få ''blinkande bilder''? nå speciellt programm?;)

2010-02-26 @ 17:23:21
Postat av: deb

^ vilka jävla kokainkommentarer!!! :@



ville bara säga att: jag skrattade när jag läste, typ hela tiden, det var inte ens kul egentligen. amigo

2010-02-26 @ 17:58:41
URL: http://debm.blogg.se/
Postat av: emma

vill bara säga att du är verkligen ascool och din blogg är den bästa. helt sjukt.

2010-02-26 @ 18:08:38
URL: http://ouetquand.tumblr.com
Postat av: fia

hahahahahahah skrattade för varenda ord jag läste hahahah så jävla roligt



och snygg..........

luggen är assnygg och snygg

2010-02-27 @ 13:43:00
Postat av: Anonym

jag lållade åxå

you are very fannyfunny eller tvärtom

2010-03-05 @ 21:36:48
Postat av: Nat

Haaaahaha jag och tjejerna i min klass skrattade som faaaan. Sjukt rolig tjej

2010-03-09 @ 15:25:23
URL: http://piccolosognatore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0